Değerli TED Ailesi Yöneticileri, Değerli Öğretmenlerim ve Sevgili
Arkadaşlar,
Ben TED Ankara Koleji TED Münazara Kulübü başkanı, Suzan HOFSTEDE. TED
Ankara Koleji Vakfı Lisesi Münazara Topluluğu olarak “90. Yıl Kutlamaları”
kapsamında bu yıl üçüncüsünü düzenlediğimiz TED okulları arası öğrenci paneline
hepiniz hoş geldiniz.
Pandeminin getirdiği alışkanlıklar sonucunda bu sene de
etkinliğimizi çevrimiçi düzenlemiş bulunuyoruz. Pandemi koşullarından ötürü
sizlerle aynı çatı altında toplanamasak da düşüncelerimizin ve fikirlerimizin
aynı platformda toplanıyor olması bizleri çok sevindiriyor. Hepimizin
münazaraları ve küresel konular hakkında tartışmalar yapmayı sevmesi,
birbirimize aslında ne kadar yakın olduğumuzu göstermektedir. Münazarayı,
tartışmayı ve bu genç yaştan itibaren hem küresel hem de yöresel sorunları
sorgulamayı heyecanla bekleyen bu kadar çok arkadaşımızı aramızda görmekten
dolayı çok mutluyuz.
Düşünme ve sorgulama çağında olduğumuzdan çevremizdeki konulara
duyarlı olmamız ve onları eleştirel bir bakış açısıyla incelememiz bizleri bu
hayatta hep ileri taşıyacak bir unsurdur. Günümüzde eğitimin önemi giderek
artmakta ve eğitim kalitesini artırmak amacıyla farklı öğretim teknikleri
geliştirilmektedir. Bu noktada, sürdürülebilir kalkınmanın eğitime büyük bir
katkısı olduğu görülmektedir.
Bugün, “Küresel
Düşün Yerel Hareket Et” sözünden hareketle “Sürdürülebilir Kalkınmada Eğitimin
Önemini” tartışacağız. “Ülke ve bölge koşullarının; deneyim, kültür ve yaşam
alışkanlıklarıyla bağlantılı olacak bir eğitim modelinin, sürdürülebilir
kalkınmadaki rolünün ne olduğunu” konuşacağız.
Sürdürülebilir kalkınma, gelecekte kuşakların ihtiyaçlarını
karşılayabilme olanağına zarar vermeden günümüz kuşakların ihtiyaçlarını
karşılayabilmek adına hazırlanan bir modeldir. Bu model içerisindeki eğitim ise
sürdürülebilir bir gelecek için bireylerin tüketim alışkanlıklarını, tutum ve
davranışlarını şekillendirerek ileri görüşlü ve sistemli düşünme becerisi
kazandırmayı hedeflemektedir.
Kaliteli bir eğitimin kültürel ve bölgesel farklılıklar
doğrultusunda nasıl uygulanması gerektiğini tartışarak, küresel bir sorun olan
bu konuyu yöresel örneklerle temellendirerek, sürdürülebilir kalkınma ve eğitim
hakkındaki görüşlerimizi sunacağız. Tartışmalarımızın ve fikir
alışverişlerimizin sonucunda, her bölgemizin farklı kültürel, coğrafik ve
sosyal yapısı olduğundan hepimizin eğitim hakkında yepyeni bakış açıları
kazanacağına ve fikirler üreteceğine inanıyoruz.
Panelistler, bulundukları bölgenin kültürel, ekonomik, toplumsal
koşulları ve olanakları bağlamında, bu soruya getirdikleri çözüm önerileri ve
sundukları eğitim modelleri ile etkinliğimize katkı sağlayacaklar.
Panelimizin temel amacı;
-
İçinde
bulunduğumuz yaşam koşulları ve eğitim olanaklarımız ile ilgili söz sahibi
olabilmek,
-
Bu
doğrultuda yerel ve evrensel değerlerle ilgili bir farkındalık geliştirebilmek,
-
Ve
bu eğitim modellerinin sürdürülebilir kalkınmadaki rolünü tartışmaktır.
Hedefimiz, farklı perspektifler geliştirmenin yanı sıra, topluluk
önünde konuşma ve tartışma becerilerimizi geliştirmektir. Bu platform ile
farklı TED okullarından gelen arkadaşlarımız ile belirli kurallar çerçevesinde
hazırlanılmış bu ortamda tartışma kültürünü öğrenmeyi ve edindiğimiz bilgiler
doğrultusunda yaşamlarımızı biçimlendirmeyi amaçlıyoruz.
Sayın katılımcılarımız, panelin işleyişi ve kurallarıyla ilgili
bilgilendirme yapmadan önce okul müdürümüz, TED Ankara Koleji Vakfı Özel Lise
Müdürü’ne sözü devretmek isterim.
(…)
Okul müdürümüze teşekkür ederiz.
Konuşmasını
yapması için sözü TED Ankara Vakfı Özel Lisesi Türk Dili ve Edebiyatı Zümre
Başkanı’na bırakıyorum.
(…)
Zümre
başkanımıza teşekkür ederiz.
İŞLEYİŞ VE KURALLAR
Sizlere panelimizin işleyişinden ve kurallarından bahsetmek
isterim.
Zoom dijital platformu üzerinden gerçekleştirdiğimiz bu paneli,
Moderatör olarak TED Ankara Koleji’nden bir arkadaşımız yönetecektir.
Her TED okulundan en fazla iki öğrencinin katılımıyla, okullar
alfabetik sıraya göre konu hakkındaki görüşlerini sunacaklardır.
Her okulun toplamda on dakikası bulunmaktadır. Panelistler, sunum
programlarına göre bu süreyi dilediği gibi kullanabilir.
Ayrıca bu etkinliğimizde öğrencilerin gelişimini sağlamak amacıyla
öğrenci merkezli planladığımızı hatırlatmak isteriz. Bu nedenle rehber
öğretmenlerimizin platformumuza dinleyici olarak katılabildiklerini ancak
konuşmalara katkıda bulunamayacaklarını bildirmek isteriz.
Sonuç olarak, küresel sorunlara yöresel çözümler getirerek hem
yepyeni bakış açıları ile tanışacağız hem de münazara geleneğimizi devam
ettireceğiz. Bana yönelteceğiniz herhangi bir soru yoksa, güzel tartışmalar yapmak ve sohbetler etmek dileğiyle panelimizi
başlatmak isterim. Sözü, moderatör arkadaşıma veriyorum.
KAPANIŞ
Sayın
katılımcılar,
Son
okulumuzun konuşmacısıyla birlikte etkinliğimiz sonuna geldik. Bu platformda
hep beraber olduğumuzdan için büyük bir sevinç duyduk. Tüm katılımcılarımıza
teşekkür ediyor ve münazara sevgilerinin daha da artmasını diliyoruz.
Kapanış
için sözü TED Ankara Vakfı Özel Lisesi Türk Dili ve Edebiyatı Zümre Başkanı’na bırakmadan
önce süreç içinde bizden hiçbir desteğini esirgemeyen başta okul müdürümüze,
(okul müdür başyardımcımıza) okul yöneticilerimize ve panelimize katılan tüm
öğretmenlerimize teşekkür ederiz.
Kapanış
konuşması için sözü TED Ankara Vakfı Özel Lisesi Türk Dili ve Edebiyatı Zümre
Başkanı’na bırakıyorum.
(…)
Zümre
başkanımıza teşekkür ederiz.
Hepinize
bir teşekkür ederiz, gelecek yıl görüşmek üzere…
Yorumlar
Yorum Gönder