Büyük bir
çoğunluğumuz, “2020” yılının oldukça zor bir yıl olduğunu düşünmekte. Bence
“kötü” bir sene olmamakla birlikte, “yeni bir sürece” alışmaya çalışmak
başlarda hepimiz için zorlayıcıydı. |
|
|
Öğrenciler
için en büyük yenilik “online eğitim” oldu. Okullar ilk kapatıldığında, tüm
dünya genelinde büyük bir karmaşa vardı. Tabii bu durumdan “eğitim” de
etkilendi. Ancak her şey düzene girdiğinde “online eğitim” sisteminin ne |
||
kadar verimli olduğunu fark ettik. Hem sözel hem de sayısal
derslerde öğrencilerin başarısının arttığını düşünüyorum. Zaten her olumsuz
durumun, pozitif yanlarını görmek gerek bu hayatta. Yoksa böylesine zor bir
süreci atlamamız mümkün değil.
Uzaktan
eğitim, en çok sayısal dersleri olumlu etkiledi. Ekran karşısında canlı
matematik dersleri dinlerken istediğimiz zaman anlamadığımız bölümleri
sorabilmek gerçekten çok hoş. Bana kalırsa, “anında soru sorma” durumu
uzaktan eğitim sürecinde çok daha kolaylaştı. Bu sayede |
[3] |
derslerden aldığımız verim de artmış oldu. Normal zamanlarda bazen
ders esnasında soru soramayıp teneffüsü beklememiz gerekirdi. Sonradan da
arkadaşlarımızla sohbete dalıp soracağımız soruları unuturduk. Uzaktan eğitimin
ilk olumlu yanı bu…
|
Bir diğer
olumlu yanı ise hem evde rahat çalışma koltuğumuzda oturmamız hem de “tahtayı
göremedim” derdimizin olmaması. Okulda bazen tahtaya en uzak noktada otururuz
ve dikkatimiz daha kolay dağılır. Dikkatimiz dağılmasa bile tahtayı |
görmekte zorlanabiliriz. Pandemi sürecinde ekrandan soru
çözümlerini dinlemek, çoğu öğrenci için bir lüks olsa gerek.
Bir başka
olumlu yanı ise matematik derslerinin sadece bize özel olarak anlatılıyormuş
gibi geçmesi. Aslında bu sadece matematik için değil, diğer bütün dersler
için geçerli. Bundan dolayı ders sırasında dikkatimiz dağılmıyor ve derslere
daha iyi konsantre olabiliyoruz. |
[5] |
Bazılarımız “ben pek konsantre olamıyorum” diye düşünebilir. Eğer
derslerde sosyal medyadan uzak durursak, aynı okuldaki gibi ortam yaratmış
oluruz ve dersler daha verimli geçer.
Sonuç olarak,
sadece bir öğrenci gözüyle bile, uzaktan eğitimin ne kadar verimli olduğunu görmekteyiz.
Bu verim en çok da matematik dersleri için geçerli. Genelde zor bir ders olarak
görülen matematik, bu süreçte çok daha anlaşılır olmaya başladı. Bu nedenle
pandeminin olumsuz yönlerini değil, olumlu yönlerini görmeliyiz.
Suzan R. HOFSTEDE, 2021
KAYNAKÇA
[1]
[2]
[3]
[4]
https://pixers.com.tr/cerceveli-poster/okul-tahta-egitim-matematik-formulleri-31253988
[5]
Yorumlar
Yorum Gönder